Δευτέρα 12 Ιανουαρίου 2015

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ

Κάθε χρόνο που συζητάμε με τα παιδιά για τις Άγιες αυτές μέρες που έρχονται, πάντα με την ίδια έκπληξη, διαπιστώνω ότι όλα τα παιδιά (με ελάχιστες εξαιρέσεις), δεν μπορούν να απαντήσουν στην ερώτηση "Τι γιορτάζουμε τα Χριστούγεννα"; Η απάντηση που παίρνω συνήθως είναι: "Τον Άι Βασίλη που φέρνει τα δώρα", ίσως γιατί στο μυαλό των παιδιών έχει τόση μεγάλη αξία αυτή η στιγμή που παίρνουν το δώρο τους, ώστε να επισκιάζει ακόμα και αυτή τη μεγάλη γιορτή των Χριστιανών. Χαίρομαι παρ' όλ' αυτά όμως γιατί μου δίνεται η ευκαιρία να κάνουμε ένα αγαπημένο μου γλωσσικό κομμάτι : αυτό των σύνθετων λέξεων. Μιλάμε λοιπόν για δύο λεξούλες που θέλησαν να κάνουν οπωσδήποτε παρέα μεταξύ τους και γι' αυτό μην αντέχοντας τη μοναξιά, ενώθηκαν με άλλη κι έγιναν μία! Κι εκεί είναι που αρχίζουμε να παίζουμε το παιχνίδι "Βρες την σύνθετη λέξη", Ξεκινάμε με τα ΧΡΙΣΤΟΥ-ΓΕΝΝΑ εξηγώντας ότι είναι η γέννηση του Χριστού γι αυτό και η ΠΡΩΤΟ-ΧΡΟΝΙΑ είναι η πρώτη μέρα του χρόνου που ο Άι Βασίλης φέρνει τα δώρα. Μετά συνεχίζουμε δίνοντας διάφορα ζευγάρια λέξεων ώστε τα παιδιά να τα ενώσουν σε μία. Είναι απίθανο πως τα παιδιά αντιλαμβάνονται με εξαιρετικά γρήγορο τρόπο τη διαδικασία αυτή και γίνεται από τα αγαπημένα τους παιχνίδια! Σε αυτή τη φάση δεν δίνω την κάρτα με την εικόνα-λέξη, γιατί ο σκοπός μου είναι να μπουν στη συλλογιστική αυτή και φυσικά να μιλήσουμε γι' αυτές τις σημαντικές γιορτές. 
Έτσι βρήκα αυτό το βιβλίο με την πολύ όμορφη εικονογράφηση για να δείξω στα παιδιά και να μάθουν, τι έγινε τότε..εκείνη την Άγια Νύχτα...







Αφού παρακολούθησαν την εξέλιξη, κάθε παιδί αναδιηγήθηκε την ιστορία, τραγουδήσαμε όλοι μαζί την Άγια Νύχτα, είπαμε ευχές και δόθηκε στα παιδιά σαν φύλλο εργασίας μία από αυτές: ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ για να την γράψουν από κάτω και να την χρωματίσουν.



























Τέλος, μια καλή μου φίλη και νηπιαγωγός, η Βιβή Φώτη, από τότε που συνεργαστήκαμε, μου είχε δώσει σχεδιασμένη-καταπληκτικά κατά την άποψή μου-την ιστορία της γέννησης του Χριστού, κι εγώ με τη σειρά μου την έδωσα για να την έχει κάθε παιδί σπίτι του, χρωματισμένη όπως επιθυμεί. Δείτε την κι εσείς...







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου