Δευτέρα 2 Φεβρουαρίου 2015

ΕΚΛΟΓΕΣ

ΠΡΙΝ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ
Λόγω των επικείμενων βουλευτικών εκλογών στις 25 Ιανουαρίου και του γεγονότος ότι τα σχολεία θα είναι κλειστά για τέσσερις μέρες, τα παιδιά έδωσαν την αφορμή να συζητήσουμε για να διερευνήσουμε το θέμα μας: "Τι είναι οι εκλογές;"
Για την διερεύνηση του θέματος, διάλεξα να χρησιμοποιήσω τη ρουτίνα σκέψης: «Τι σε κάνει να το λες αυτό;» που έχει σαν στόχο να συλλέξουμε πληροφορίες για το τι γνωρίζουν τα παιδιά και φυσικά πως προσεγγίσουν τη σκέψη τους, αιτιολογώντας συνεχώς τις απαντήσεις τους. Η διαδικασία αυτή έγινε για πρώτη φορά στοχευόμενα, μ’ επιμονή αλλά και υπομονή ώστε να δοθεί χρόνος σε κάθε παιδί να σκεφτεί και να μπορέσει να εξελιχθεί η συζήτηση. (Η καταγραφή των σκέψεων των παιδιών, έγινε μετά την απομαγνητοφώνηση της συνομιλίας, κι επειδή ο όγκος των ερωτήσεων - απαντήσεων είναι πολύ μεγάλος, θα προσπαθήσω να παραθέσω αυτές που βοήθησαν στην εξέλιξη της συζήτησης με τα παιδιά).
Εγώ: Την έχεις ξανακούσει τη λέξη εκλογές;
Α: Όχι
Εγώ: Μήπως η λέξη ψηφοφορία σου θυμίζει κάτι;
Α: Ναι
Εγώ: Ωραία, τι σημαίνει ψηφίζουμε;
Α: παύση….
Εγώ: Γιατί ψηφίζουμε συνήθως;
Α: παύση…
Εγώ: Το έχουμε κάνει κι εμείς μέσα στη τάξη;
Α: Ναι
Εγώ: Πότε το κάνουμε εμείς μέσα στη τάξη;
Α: Παύση…
Εγώ: Θυμάσαι κάτι να μας πεις γι’ αυτό;
Α: Νεύμα άρνησης..
Εγώ: Θέλεις ν’ ακούσουμε τη σκέψη κάποιου άλλου για να σε βοηθήσει;
Α: Ναι
Εδώ ο μικρός Α. είναι προνήπιο και πραγματικά δυσκολεύτηκε να αιτιολογήσει την σκέψη του όπως και οι άλλοι συνομίληκοί του.
Εγώ: Εσύ Χ...... έχεις σκεφτεί πότε ψηφίζουμε στη τάξη;
Χ: Όταν σηκώνουμε το χέρι
Εγώ: Πότε σηκώνουμε το χέρι;
Χ: Ψηφίζουμε όταν φωνάζουμε στη τάξη
Εγώ: Γιατί το λες αυτό;
Χ: Γιατί δεν ξέρουμε τι ν’ αποφασίσουμε
(Αυτό είναι αλήθεια, πολλές φορές ψηφίζουμε στη τάξη για ν’ αποφασίσουν τα παιδιά αν θα διαλέξουν γωνιές να παίξουν ή αν προτιμούν παιχνίδι στην αυλή)
Εγώ: Ωραία τώρα στις εκλογές τι θέλουμε ν’ αποφασίσουμε;
Χ: Θέλουμε ν’ αποφασίσουμε για τη Δημοκρατία
Εγώ: Που το έχεις ακούσει αυτό και το λες;
Χ: Το έχω ακούσει
Εγώ: Ξέρεις τι σημαίνει Δημοκρατία;
Χ: Ναι όταν ψηφίζουμε για ένα δήμο
Εγώ: Που το ξέρεις αυτό που λες;
Χ: Δεν ξέρω
Εγώ: Αυτός που θα ψηφίσουμε τι θέλουμε να κάνει;
Χ: θέλω να σκεφτώ λίγο… (παύση)… δεν ξέρω
Εγώ: θες ν’ ακούσουμε τη σκέψη κάποιου άλλου;
Χ: Ναι.................
Εγώ:Ωραία εσύ Λ...... ξέρεις τι σημαίνει εκλογές; Γιατί ψηφίζουμε;
Λ: Ψηφίζουμε γιατί αν φωνάζουμε δε θα ξέρουμε τι θέλει ο ένας κι ο άλλος, οπότε γι’ αυτό γίνονται εκλογές
Εγώ: Ωραία, τώρα ξέρεις για ποιο λόγο θα ψηφίσουμε εμείς οι Έλληνες;
Λ: Ναι γιατί θέλουμε να ξέρουμε ποιος θα είναι ο…….. αυτός που μας αρέσει…..αλλά μπορεί να μη βγει αλλά να βγει κάποιος άλλος.
Εγώ: Πως τον λένε αυτόν ξέρεις;
Λ: Πρωθυπουργός....
Εγώ: Εσύ Λ......... πως τα ξέρεις όλα αυτά;
Λευτέρης: Τα είχαμε πει και πέρσι κυρία για τις εκλογές
Εγώ: Πες μας τις δικές σου σκέψεις Ε... για τις εκλογές
Ε: Πρέπει να ψηφίσουμε έναν άνθρωπο.
Εγώ: Ωραία και τι θα κάνει αυτός ο άνθρωπος για την Ελλάδα;
Ε:Όταν ψηφίζεις έναν άνθρωπο, αυτός θα προστατέψει τη πόλη
Εγώ: Πολύ ωραία το είπες Ε... από που το ξέρεις και το λες αυτό;
Ε: Από τη μαμά που το λέει με το μπαμπά. Το άκουσα
Εγώ: Τι πρέπει να κάνει για να προστατέψει τη πόλη;
Ε: Δεν ξέρω, να πει κάποιος άλλος.
Εγώ: Θέλει να μας πει κάποιος άλλος;
Γ: Αυτό που είπε η Ε... είναι πολύ σωστό. Ψηφίζουμε οι άνθρωποι κάποιον άνθρωπο για να προστατέψει τη πόλη και την Ελλάδα γιατί έχει πολλά προβλήματα και να μη συμβαίνουν πόλεμοι.
Εγώ:Πως τον είπαμε αυτόν τον άνθρωπο;
{Πετάγεται η Ε... } Ε: Αντώνης Σαμαράς! (γέλια)
Λ: Πρωθυπουργός είπαμε, σημαίνει όποιος πάρει πιο πολλούς ψήφους εκείνος γίνεται και δεν είναι για συνέχεια

Εγώ: Σ' ευχαριστούμε Λ... για τη διευκρίνηση, και τι προβλήματα έχει η Ελλάδα;
Ν: Πολλές αρρώστιες
Εγώ: Τι σε κάνει να το λες αυτό;
Ν: Τα παιδιά αρρωσταίνουν και λείπουν απ' το σχολείο.
Εγώ: Τι άλλα προβλήματα;
Ε: Τα φύλλα πέφτουν στους δρόμους και γίνονται σκουπίδια
Ν: Πολέμους
Ν: Παιδιά που ζητάνε χρήματα στους δρόμους
{Σχόλιο της Γ: Δε μπορώ να τ' ακούω αυτά με συγκινούν}
Εγώ: Το θέμα δεν είναι να μας συγκινούν αλλά να κάνουμε κάτι γι' αυτό.
Λ: Ο Πρωθυπουργός δεν είναι ότι τ' αφήνει έτσι, απλά δεν έχει σκεφτεί τι να κάνει.
Γ: Πάντως ο Β.. είπε ότι αν τον ψηφίσουμε θα μειωθεί ο ΕΝΦΙΑ
Εγώ: Πως το λες αυτό;
Γ: Το έχω ακούσει που το λέει η μαμά και ο μπαμπάς μου. Βλέπω και ειδήσεις
Εγώ:(χαριτολογώντας) Όποιος βλέπει ειδήσεις μάλλον ξέρει πολλές πληροφορίες για την Ελλάδα. Θα καταγράψω τις σκέψεις σας και θα τις αναρτήσουμε στον πίνακα να τις βλέπουμε.
Μετά τις εκλογές θα υπάρξει και συνέχεια!




ΠΗΓΕΣ:http://www.agrinionews.gr/%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%82-%CF%80%CF%81%CF%8C%CF%89%CF%81%CE%B5%CF%82-%CE%B5%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AD%CF%82/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου