Πέμπτη 15 Οκτωβρίου 2015

ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΦΙΛΟΙ;

Φέτος με μεγαλύτερο ενθουσιασμό, ξεκινήσαμε με τα παιδιά να δουλεύουμε πάνω στην Ορατή Σκέψη και στις Ρουτίνες Σκέψης όπως αυτές παρουσιάζονται από την ομάδα Project Zero της Παιδαγωγικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Harvard (πληροφορίες σχετικά με την Ορατή Σκέψη μπορείτε να δείτε πατώντας εδώ)
Ο σκοπός είναι να καλλιεργήσουμε τον τρόπο που τα παιδιά σκέφτονται. Όχι τι να σκέφτονται, αλλά πως να ενεργοποιείται το ενδιαφέρον τους, ώστε κάθε τι που βλέπουν, να έχουν τη διάθεση να το βάλουν κάτω απ' το "μικροσκόπιο" της Σκέψης τους και να κάνουν υποθέσεις.
 
Αξιοποιήσαμε για πρώτη φορά τη ρουτίνα "What makes you say that?" "Τι σε κάνει να το λες αυτό;" για να διερευνήσουμε τι σκέψεις κάνουν τα παιδιά για τη ΦΙΛΙΑ. Άραγε τι είναι η φιλία; Ξέρουμε; Έχουμε σκεφτεί; Εμείς σίγουρα ναι όμως για να δούμε τι σκέφτονται τα παιδάκια μας. Δείτε κάποιες εδώ:
Ελίνα: Ν' αγκαλιαζόμαστε και να δίνουμε φιλιά! Τι σε κάνει να το λες αυτό; Το θυμήθηκα γιατί το 'χω ξανακούσει
Γιωργία: Να είμαστε όλοι καλά και να παίζουμε μαζί. Τι σε κάνει να το λες αυτό; Πήγα κάπου και μου το είπε μια φίλη μου στο προνήπιο.
Ειρήνη: Ν' ακούμε τη δασκάλα μας και να παίζουμε με τις φίλες μας.
Παναγιώτης: Να είμαστε φίλοι με όλους και να μη λέμε "δεν σ' έχω φίλο". Τι σε κάνει να το λες αυτό;Αυτό μου το είπε ο θείος μου και το σταμάτησα.
Μυρτώ: Να παίζουμε στο διάλειμμα κι όταν χτυπάνε τα κουδουνάκια να μπαίνουμε μέσα.
Σπύρος: Όταν παίζουμε μπάλα όλοι μαζί σιγά σιγά για να μη χτυπήσουμε κανένα παιδάκι.
Γιώργος: Να παίζω με τον Παναγιώτη στο διάλειμμα.
Αγάπη: Να είμαστε καλοί φίλοι και να μη χτυπιόμαστε. Τι σε κάνει να το λες αυτό; Το σκέφτηκα πολύ καλά
Ζωή: Όταν παίζουμε μαζί!
Αλεξάνδρα: Να βρίσκω καινούργιους φίλους. Τι σε κάνει να το λες αυτό; Το κατάλαβα μόνη μου και μου το είπε η μαμά
Μανώλης: Να έχουμε μια καλή γυναίκα σε όλο το κόσμο. Τι σε κάνει να το λες αυτό;......
Κατερίνα Α.: Ν' αγαπάμε τους φίλους μας. Τι σε κάνει να το λες αυτό; Είναι κάτι καλό, μου το είπε η μαμά
Κατερίνα Ξ.: Να μην τσακωνόμαστε
Μίλτος: Να έχω μια καλή δασκάλα. Τι σε κάνει να το λες αυτό; Είναι σημαντικό για μένα
Νικολέττα: Να κάνω μια καινούργια φίλη και να την αγαπώ για πάντα.
Οι σκέψεις των παιδιών καταγράφηκαν, άλλωστε πως αλλιώς θα ήταν Ορατές;;; και ξαναδιαβάζοντές τες αισθάνθηκαν πολύ όμορφα αφού με αυτό το τρόπο θα μπορούν να τις "δουν" όσες φορές θέλουν. Τις αναρτήσαμε σκέψεις μας σε εμφανές και προσβάσιμο σημείο και ύστερα παρακολουθήσαμε αυτό το καταπληκτικό βιντεάκι για ν' ακούσουμε κι άλλες απόψεις για τη φιλία...δείτε το!
Εγώ κι εσύ μαζί.
Όταν η τύχη σου θα `ναι φευγάτη,
και συ μακριά απ’ το ζεστό σου κρεβάτι,
Τότε θυμήσου τη χρυσή συμβουλή.
Εγώ κι εσύ μαζί,

Τα βάσανά σου είναι και δικά μου,
και για τους δυο μας χτυπάει η καρδιά μου,
Δυο φιλαράκια με μια ψυχή,
Εγώ κι εσύ μαζί,

Μπορείς αν θες
να βρεις πιο έξυπνους φίλους,
Να `ναι μεγάλοι και πιο δυνατοί.
Μπορείς!!!
Αλλά να ξέρεις τη δικιά μου αγάπη,
δε θα στη δώσει φιλαράκο κανείς...

Κι όσο περνάνε και φεύγουν τα χρόνια,
και η φιλία μας θα μένει αιώνια,
Είναι γραπτό μας μοίρα κοινή...

Εγώ κι εσύ μαζί!

Συζητήσαμε για τους στίχους του τραγουδιού και είπαμε ότι είναι ωραίο να έχουμε φίλους όπως είναι ο Buzz με τον Woody. Τα παιδιά μου είπαν κι άλλα ζευγάρια φίλων που ξέρουν από τηλεοπτικές σειρές και ταινίες που ξέρουν:
Ντόρα η Εξερευνήτρια και ο Πούτσς-Μαρίζα
Μπόμπ Σφουγγαράκης και ο Πάτρικ- Μυρτώ
Ζακ και Κουάκ- Δημήτρης
Φαν μπόι και Τσαμ Τσαμ- Μανώλης
Μακ Κουίν και Μπάρμπας- Ίωνας
Μίκυ Μάους και Γκούφι- Αγάπη
Πέπα και Τζορτζ- Νικολέττα
Σουέντ Σουέντ και Μπαντούς- Σωτήρης
Μίνι Μάους και Νταίζη-Γιωργία
Μπάρμπι και Κέν- Αλεξάνδρα
Τα χελωνονιτζάκια- Αλέξανδρος
Τα μίνιονς- Παντελής
Οι Γουινξ-Σμαράγδα
Οι πριγκίπισσες-Αναστασία
Ξέρουμε όμως πως μπορούμε να μπούμε σε μια παρέα φίλων; Οι περισσότεροι απάντησαν αρνητικά κι έτσι τους υποσχέθηκα να τους πω μερικά κολπάκια, τα οποία φυσικά δραματοποιήσαμε γιατί έτσι είχαν μεγαλύτερο ενδιαφέρον:
1ον Ευγένεια:
Πηγαίνω κοντά στη παρέα που θέλω να παίξω και ζητάω ευγενικά να παίξω μαζί τους. Η ευγένεια κερδίζει τα πάντα!

2ον Θαυμασμός
Λέω στα παιδιά ότι αυτό που παίζουν είναι καταπληκτικό παιχνίδι και θέλετε να παίξετε κι εσείς για να το μάθετε!

3ον Παράλληλο παιχνίδι
Κάθομαι κοντά στη παρέα που θέλω να πλησιάσω κοιτώ ποιο παιχνίδι παίζουν και παίζω το ίδιο μόνος μου. Μετά από λίγο μπορώ να πλησιάσω κοντά και να τους πω ότι θα είναι πιο ωραία αν ενωθούμε αφού παίζουμε το ίδιο ακριβώς παιχνίδι.

Τους άρεσαν αρκετά οι ιδέες και σκέφτηκαν ότι μάλλον θα τις δοκιμάσουν. Εμείς πάλι θα προσπαθούμε κάθε μέρα να κάνουμε φίλους. Γι' αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε πράγματα που θα μας φέρουν πιο κοντά τον έναν με τον άλλο! Να μας ξανάρθετε....






ΠΗΓΗ: "Βήματα για τη Ζωή" της Νάντιας Κουρμούση (για τις δραστηριότητες δραματοποίησης)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου