Κυριακή 18 Ιουνίου 2017

Παιχνίδια, συζητήσεις, σκέψεις και συναισθήματα τις τελευταίες μέρες της σχολικής χρονιάς στο νηπιαγωγείο μας...

Μπαίνοντας ο Ιούνιος μας βρήκε στο νηπιαγωγείο σε μια περίοδο χαράς και προετοιμασίας για τις καλοκαιρινές δραστηριότητες και φυσικά τις πρόβες για την τελική γιορτή μας. Το καλοκαίρι είναι προ των πυλών και οι μικροί μαθητές μας δεν βλέπουν την ώρα να ξεχυθούν στην εξοχή και στις παραλίες. 
Όμως το καλοκαίρι είναι μόνο μια ευχάριστη εποχή ή ενέχει και κινδύνους; Δείτε τι είπαν τα παιδιά:
Στη θάλασσα υπάρχουν μεγάλα ψάρια κι εγώ τρομάζω. Οσάννα
Ο ήλιος καίει πολύ και αν υπάρχει κάποιο γυαλί στο χώμα μπορεί ο ήλιος να το κάψει και να πάρει φωτιά το δάσος. Βαρβάρα
Μπορεί να έρθει ένα τσουνάμι δηλαδή κάτι μεγάλα κύματα. Νικόλας Αν κάποιος έχει πετάξει σκουπίδια στη θάλασσα και γυαλιά μπορεί κάποιος να μην τα δει και να τα πατήσει. Μαριάννα
Το καλοκαίρι έχει πολλά κουνούπια και μας τσιμπάνε. Ειρήνη Σ.
Μπορεί να μας τσιμπήσουν σφίγγες. Σοφία Π.
Αν ξεχάσεις το αντηλιακό σου και το καπέλο σου μπορεί να καείς. Αντωνία
Υπάρχουν τσούχτρες στη θάλασσα. Σταύρος
Όταν ταξιδεύεις με το καράβι και κουνάει μπορεί να ζαλιστείς και να πονάει η κοιλιά σου και να ανακατευτείς. Φοίβος
Όταν ανεβαίνεις σε βράχο για να κάνεις βουτιές και να πετάς πέτρες είναι επικίνδυνο γιατί μπορεί να χτυπήσεις κάποιον ή τον εαυτό σου. Κωνσταντίνα
Παραλίγο να πνιγώ όταν μια φορά πήγα στα βαθιά χωρίς τα μπρατσάκια μου. Σοφία Ζ
Μας τσιμπάνε οι τσούχτρες. Ελένη
Κάποια αγόρια μεγάλα είχαν πάρει τσούχτρες ψόφιες και τις βάζανε σε έναν κουβά για να μας φοβίσουν. Ειρήνη Σ
Είχα πάει σε μια θάλασσα βαθιά και πήρα τη σανίδα μου γιατί φοβήθηκα. ΕιρήνηΚ
Δεν πρέπει να κολυμπάμε πίσω από τις σημαδούρες. Ειρήνη Σ
Μιλήσαμε για όλους τους κινδύνους του καλοκαιριού, για την προσοχή που πρέπει να δίνουμε όταν πάμε βόλτα στο δάσος, για τα σκουπίδια σε θάλασσες και ακτές για την σωστή συμπεριφορά μας στη θάλασσα και για την προστασία μας από τον καυτό ήλιο. Μάθαμε την ιστορία της μικρής Νίκης με εικονογράφηση από το περιοδικό "Σύγχρονο Νηπιαγωγείο". Την ακούσαμε προσεκτικά και μετά τη βάλαμε μόνοι μας στη σωστή σειρά μαθαίνοντας τι πρέπει να κάνουμε όταν παίζουμε στην παραλία.




Ένα παιχνίδι που μου αρέσει και το κάνω σχεδόν κάθε χρόνο τις τελευταίες μέρες του σχολείου (με κάποιες παραλλαγές κάθε φορά) είναι ''το ψάρεμα". Τα ψαράκια που ''κολυμπούν'' στη θάλασσα έχουν πάνω τους γραμματάκια. Τα αυτοσχέδια καλάμια έχουν στην άκρη τους ένα μαγνητάκι και τα ψάρια ένα μικρό συνδετηράκι. Διαλέγοντας στην τύχη μια καρτέλα με λέξεις και με τη μουσική να σηματοδοτεί την αρχή και τη λήξη της δραστηριότητας, τα παιδιά προσπαθούν να ''ψαρέψουν'' τα σωστά γράμματα για να τη σχηματίσουν. Είναι πολύ διασκεδαστικό και ταυτόχρονα εκπαιδευτικό!!

















Ο απολογισμός στο τέλος της χρονιάς δεν γίνεται μόνο από τον εκπαιδευτικό αλλά και από τους μαθητές του. Στην ερώτηση που ακολουθεί, τα παιδιά απάντησαν αυθόρμητα και με περίσσια ειλικρίνεια...
Τι σου άρεσε ή τι δεν σου άρεσε φέτος στο νηπιαγωγείο;
Ήταν ωραία όταν παίζαμε και ήμασταν όλοι χαρούμενοι. Οσάννα
Περάσαμε ωραία. Σταύρος
Με δυσκόλεψε η αρχή της χρονιάς και δεν ήθελα να έρχομαι στο σχολείο. Μετά ήταν ευχάριστα όταν διαβάζαμε ιστορίες και παίζαμε. Ελισάβετ
Μου άρεσαν τα μπαλόνια που παίξαμε στην τάξη. Ιζαμπέλλα
Μου άρεσε που παίζαμε τόσα πολλά παιχνίδια. Δήμητρα Ε.
Εμένα δε μου άρεσε μια φορά στην αυλή που με είχανε σπρώξει κάποιοι φίλοι μου κι έπεσα κάτω κι έκλαιγα. Άγγελος Γλε
Μου άρεσε που κάναμε πολλά μαθήματα. Ειρήνη Λ
Εμένα μου άρεσαν οι γιορτές που κάναμε όλη τη χρονιά και δεν μου άρεσαν οι παρατηρήσεις επειδή στην αρχή της χρονιάς επειδή πεταγόμουν και δεν άφηνα να μιλήσουν κι άλλοι. Ειρήνη Κ
Σήμερα μου άρεσε που παίξαμε με τα μπαλόνια και δεν μου άρεσε στην αρχή που έκλαιγα. Αλέξανδρος
Εμένα μου άρεσαν τα χούλα χουπ που παίξαμε μια φορά. Χριστίνα Καρδ
Εμένα μου άρεσαν οι εργασίες που μας δίνατε και κάναμε και τα χαρτιά που ζωγραφίζαμε. Δεν υπήρχε κάτι που δεν μ’ άρεσε. Νεκτάριος
Μου άρεσαν οι γιορτές και που παίξαμε με τα μπαλόνια. Δεν μου άρεσε που χτυπούσαν τα παιδιά στην αυλή όταν πέφτανε κάτω. Αντωνία
Μ άρεσε όταν ζωγραφίζαμε κι όταν βγαίναμε έξω στο διάλλειμα Σοφία Π
Δεν μου άρεσε που κάποια παιδιά ήταν άτακτα αλλά μου άρεσε που γνώρισα πολλά παιδιά και γίναμε φίλοι. Νικόλας
Δεν μου άρεσε στην αρχή της χρονιά που ο αδερφός μου χτυπούσε τα παιδιά αλλά μου άρεσε που παίξαμε το παιχνίδι με τα ψαράκι, που παίζαμε στην αυλή και που δηλώναμε γωνιές. Άγγελος Κ
Μου άρεσε που έκανα καινούργιους φίλους και γνώρισα καινούργιες δασκάλες. Φοίβος 
Εμένα μου άρεσε εδώ που κάναμε πολύ ωραία πράγματα. Δημήτρης
Όλα μου άρεσαν δεν υπάρχει κάτι που δεν μ' άρεσε. Μαριάννα
Εμένα μου άρεσε που βλέπαμε στον Η/Υ τον Paul και κάναμε αποστολές. Χριστίνα Κοσ.
Μου άρεσε το παιχνίδι με τα ψαράκια και όταν βγαίναμε διάλειμμα. Ειρήνη Σ
Όταν παίζαμε παιχνίδια όλοι μαζί. Κωνσταντίνος
Μου άρεσε όταν παίζαμε με το Γιάννη στην αυλή κρυφτό και τους κατάσκοπους. Δήμητρα Σ.
Εμένα μου άρεσε που πηγαίναμε εκδρομές. Σοφία Ζ
Που κάναμε την γιορτή μας. Βασίλης
Όταν παίζαμε γωνιές. Κωνσταντίνα
Μου άρεσε όταν παίζαμε όλα τα παιδάκια μαζί παιχνίδια αλλά το κακό ήταν ότι η......ήταν λίγο παρεξηγιάρα. Βαρβάρα
Μου άρεσε που πηγαίναμε εκδρομές, που ζωγραφίζαμε και κάναμε εργασίες στο βιβλίο και δεν υπάρχει κάτι που να μην μου άρεσε. Ελένη
Μου άρεσαν όλα τα πράγματα και όλοι οι φίλοι μου. Άγγελος Γλυ
Μου άρεσε που κάναμε όλες τις γιορτές. Γιάννης 
Τα τελευταία παιχνίδια στην τάξη περιλάμβαναν και τ' αγαπημένα τους μπαλόνια! Όπως τότε στην αρχή της σχολικής χρονιάς!!! 













Η τελική μας γιορτή πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 13 Ιουνίου 2017 στις 19.00μμ και στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, πολλά γέλια και χειροκροτήματα για τα παιδιά που το διασκέδασαν πολύ!! Ο τίτλος του έργου "Γάμος αλά Ελληνικά" με χορούς και τραγούδια από τον Ελληνικό Κινηματογράφο. Για το στολισμό και τις ετοιμασίες του γάμου (μπομπονιέρες, τούρτα κλπ) μας βοήθησαν οι μανούλες που τις υπερευχαριστούμε καθώς και η ζωγράφος μας Ναταλί Τόρι με το υπέροχο σκηνικό της!!!! (όπως πάντα)





Δεν θα μπορούσε να μην τελειώσει αυτή η χρονιά χωρίς να ρωτήσω τα παιδιά για τα συναισθήματα που έχουν αυτήν την τελευταία μέρα... Ο Νικόλας με δάκρυα στα μάτια μας έδωσε το έναυσμα για μια τέτοια γλυκειά και πολύ συναισθηματικά φορτισμένη συζήτηση με τα παιδιά για το:
Τι αισθάνεσαι σήμερα που είναι η τελευταία μέρα του σχολείου;
Δεν θέλω να μου λείψουν τα παιδιά μας γι αυτό είμαι στεναχωρημένη. Οσάννα
Είμαι λυπημένη που τελειώνει το σχολείο. Ειρήνη Λ
Όταν παίζαμε εδώ ήμουν χαρούμενος και τώρα στεναχωριέμαι λίγο γιατί αγαπάω όλα τα παιδιά. Αλέξανδρος
Δεν νιώθω και τόσο ωραία που τελειώνει το σχολείο αλλά τι να κάνουμε ξέρω ότι οι μαμάδες μας θα κανονίσουν να συναντηθούμε κι έτσι χαίρομαι. Ειρήνη Κ.
Αισθάνομαι λίγο χαρούμενος και λίγο λυπημένος γιατί θα χάσω τους φίλους μου. Νεκτάριος
Είμαι λυπημένη γιατί θα χάσω τους φίλους μου. Ελισάβετ
Είμαι λυπημένος γιατί δεν θα βλέπω τα παιδιά. Σταύρος
Στεναχωριέμαι για όλους αυτούς που θα μου λείψουν ακόμα και τις δασκάλες μου! Άγγελος Γλυ 
-Τόνια: Αλήθεια θα σου λείψουμε; Παρόλο που τσακωνόμασταν?? 
-Άγγελος Γλυ: Ο τσακωμός δεν είναι ότι δεν αγαπιόμαστε!!!!!(άφωνη η δασκάλα)
Όλη την τάξη αγαπώ αλλά είμαι χαρούμενη που θα αρχίσουν οι διακοπές. Χριστίνα Κοσ.
Εμένα θα μου λείψει που λέγαμε το τραγούδι με τις μέρες της εβδομάδας. Δημήτρης
Λυπάμαι πολύ που θα χάσω όλους τους φίλους μου ακόμα κι εσάς. Λυπάμαι πάρα πολύ και είμαι έτοιμος να κλάψω. Άγγελος Κ                 (αγόρι μου καλό..)
Είμαι χαρούμενη επειδή κι εσάς θα σας δω γιατί μένω κοντά. Τα παιδιά θα δω κάποια στο δημοτικό αλλά κάποια δεν θα τα δω όπως την Ειρήνη Σ. Μαριάννα (Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα τη χάσεις από φίλη σου. Αν υπάρχει πραγματική αγάπη και φιλία ακόμα κι αν κάποιος φύγει μακριά η φιλία δεν τελειώνει…Τόνια)
Στεναχωριέμαι πολύ γιατί θα χάσω εσάς και τους φίλους μου. Κωνσταντίνος Δεν θα μας χάσεις, ούτε τους φίλους σου, θα τους βλέπεις στις κούνιες κι εμάς θα περνάς να μας κάνεις μια αγκαλίτσα..Τόνια)
Στεναχωριέμαι γιατί θα χάσω όλη τη παρέα. Γιάννης
Δεν στεναχωριέμαι γιατί ξέρω ότι θα βλέπω τους φίλους μου θα τους δω στο δημοτικό. Ελένη
Στεναχωριέμαι που θα χάσω για λίγο καιρό τους φίλους μου. Κωνσταντίνα
Το πρωί έκλαιγα γιατί σκεφτόμουν ότι δεν θα τους ξαναδώ μέχρι το Σεπτέμβρη. Χριστίνα Καρ.
Θα μου λείψετε. Στάθης
Εμένα θα μου λείψουν οι δασκάλες μου. Ελευθερία
Οι δασκάλες μου και τα παιδιά θα μου λείψουν. Σοφία Ζ
Χαίρομαι που θα φύγω απ’ το σχολείο γιατί θα τους ξαναβρώ όλους εκτός απ’ την Ειρήνη αλλά θα την ξαναβρώ γιατί στην πρόσκληση από το πάρτυ της την έχω κρατήσει και θα πω στην μαμά μου να πάρει τη μαμά της για να τη δω. Βαρβάρα
Θα λυπηθώ γιατί θα χάσω τη φίλη μου την Κωνσταντίνα και την Ειρήνη Κ. Δήμητρα Ε.  (Μπορείτε να συναντιέστε όμως μετά το σχολείο...Τόνια)
Ο Νικόλας έκλαιγε γοερά σε όλη τη διάρκεια αυτής της συζήτησης. Στο τέλος τον ρώτησα γιατί και μας είπε:
"Σκέφτηκα που θα χάσω τους φίλους μου" κι εκείνη την ώρα όλοι έτρεξαν να τον παρηγορήσουν και του κάνουν αγκαλιές.

Γι αυτές τις όμορφες στιγμές ανεκτίμητης αξίας είμαι ευγνώμων που εξασκώ αυτό το επάγγελμα και παίρνω τόση γνώση από τα παιδιά αλλά και τόσο μεγάλη χαρά!!
Κι επειδή δεν θέλαμε να κλείσουμε την τελευταία μας μέρα με κλάματα αποφασίσαμε να κλείσουμε με ένα ωραίο μπουγέλωμα!!!!!Πήραμε τα νεροπίστολά μας και ξεχυθήκαμε στην αυλή. Εγώ φυσικά δεν τη γλίτωσα αλλά ούτε και κάποιες μαμάδες. Το χαρήκαμε με την ψυχή μας!!!
















Με το απολυτήριο και ένα γράμμα να συντροφεύει τα παιδιά στο δρόμο τους, ευχηθήκαμε ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ με την υπόσχεση να μην χαθούμε...


ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ: 
ΠΑΙΔΙΑ, ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΔΕΡΦΟΥΣ


Κλείνω με μια υπόσχεση προς τους γονείς που περιμένουν να δουν κάποιες αναρτήσεις απ' την χρονιά που δεν πρόλαβα να ανεβάσω στο blog, ότι σταδιακά μέσα στο καλοκαίρι θα το κάνω. Γι' αυτό μην ξεχνάτε να μας επισκέπτεστε ακόμα κι αν είστε στην παραλία!!!! Καλές βουτιές!!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου