ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ

2014-2016
Το Πρόγραμμα, για να προωθήσει την ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης, χρησιμοποιεί το "αξίωμα" του Βοηθού. Το μοντέλο του Βοηθού εισάγεται από το 1ο Μάθημα και θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς. Το παιδί που επιλέγεται με κλήρωση για να γίνει βοηθός, επιλεγει να βάλει μέσα σ' ένα κουτί κάποια πολύ αγαπημένα αντικείμενα και φωτογραφίες. Τα παρουσιάζει στην ολομέλεια και όλοι έχουν την δυνατότητα να τον γνωρίσουν καλύτερα. Επιπλέον την ημέρα αυτή, βοηθά σε παιχνίδια ρόλων που διαδραματίζονται στη τάξη, ώστε να προωθηθοπυν έννοιες που θέλουμε να δουλέψουμε με τα παιδιά. Εδώ θα μπορείτε να γνωρίζετε τους Βοηθούς μας για τη φετινή χρονιά και την ενότητα που επεξεργαζόμαστε κάθε φορά. Να σημειώσουμε ότι στο τέλος της μέρας, δίνεται ένα "Δίπλωμα Βοηθού" με φιλοφρονήσεις απ' όλα τα παιδιά της τάξης.



1ο και 2ο ΜΑΘΗΜΑ : Γνωριμία με το Πρόγραμμα και Φιλοφρονήσεις

Το Πρόγραμμα είχε συζητηθεί με τα παιδιά πριν την έναρξή του γι' αυτό προσθέσαμε και το 2ο μάθημα μαζί. Οι φιλοφρονήσεις είναι τα όμορφα λόγια που μας λέει κάποιος για να τονίσει κάποιο χάρισμα που έχουμε. Μέσα από παιχνίδια ρόλων, τα παιδιά, συνειδητοποιούν ότι, όταν δεχόμαστε μια φιλοφρόνηση αισθανόμαστε πιο ωραία, πιο χαρούμενοι, πιο σημαντικοί. Καμιά φορά δεν ξέρουμε πως ν΄αντιδράσουμε όταν κάποιος μας λέει κάτι όμορφο. Μπορούμε να λέμε απλά "ευχαριστώ". Έτσι τα παιδιά καλλιεργούν δεξιότητες που αφορούν την ευγένεια και τους καλούς τρόπους, όταν συνομιλούν με τους άλλους.
ΒΟΗΘΟΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ


 


3ο ΜΑΘΗΜΑ: Κανόνες Συμπεριφοράς

Την επίσκεψη του σήμερα στο σχολείο μας κάνει ο φίλος μου ο Κουάξ ο βάτραχος για να γνωρίσει τα παιδιά.


Ο Κουάξ όμως είναι ενθουσιασμένος από αυτή τη καινούργια επαφή με τα παιδιά και κάνει όλο σκανταλιές. Πειράζει τα παιχνίδια, τσιμπάει το μπράτσο μου, ρίχνει κάτω τα πράγματα των άλλων, ανακατεύει τα μαλλιά των παιδιών, τα γαργαλάει και γενικά δεν αφήνει κανένα να μιλήσει γιατί όλο πετάγεται. Τα παιδιά στην αρχή γελούν με τη συμπεριφορά του, όμως γρήγορα γίνεται κουραστικός. Τότε τα παιδιά αναλαμβάνουν να του εξηγήσουν τι πρέπει να κάνει και τι όχι μέσα στη τάξη, για να μπορεί να μείνει μαζί μας. Τα παιδιά του εξηγούν τους κανόνες κι ο Κουάξ συμμορφώνεται γιατί πολύ του άρεσε αυτό το σχολείο! Ο ειδικός βοηθός σήμερα, τον βοήθησε να καταλάβει ότι για να είμαστε όλοι χαρούμενοι και να συνυπάρχουμε στον ίδιο χώρο, πρέπει ν' ακολουθούμε κανόνες.


ΒΟΗΘΟΣ: ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ



4ο ΜΑΘΗΜΑ: Είναι... δεν είναι../..αλήθεια ή ψέματα

Με αφορμή το προηγούμενο μάθημα αλλά και κατά σύμπτωση το σημερινό, έχει σαν θέμα το είναι ή δεν είναι, δηλαδή αλήθεια ή ψέματα. Ήταν πολύ όμορφη συγκυρία γιατί ο προηγούμενος βοηθός τόνισε ιδιαίτερα την αντίθεσή του στα ψέματα και η διδασκαλία ξεκίνησε με αφορμή το τι είχε συμβεί. Οι σημερινές δραστηριότητες που επιλέξαμε να κάνουμε ήταν κάθε παιδί να πει κάτι για τον διπλανό του κι όλοι οι υπόλοιποι να λένε αν αυτό που είπε ήταν αλήθεια ή ψέμματα. Π.χ. Ο Ορέστης είναι φωνακλάς...."ψέματα", η Ελευθερία τσακώνεται συνέχεια...."ψέματα", ο Βασίλης φοράει γιαλιά..."αλήθεια". Έτσι λέγοντας ο καθένας κάτι για τον άλλο ανακαλύπταμε κι άλλα πράγματα που ή δεν τα γνωρίζαμε ή που δεν ισχύουν πραγματικά. Στα παιδιά άρεσε πολύ αυτή η δραστηριότητα γιατί όταν κάποιος έλεγε κάποιο ψέμα, αυτό ήταν αθώο (π.χ φοράει κίτρινη μπλούζα αντί για άσπρη) κι όταν έλεγε αλήθεια, τότε ουσιαστικά έλεγε κάτι καλό γι' αυτόν. Το σημαντικότερο ήταν ότι διαπιστώσαμε όλοι μαζί πως μας αρέσει η αλήθεια κι ότι το ψέμα είναι μόνο για να κάνουμε ένα αστείο κι όχι για να πληγώσουμε κάποιον!! Εμπλουτίσαμε την σημερινή ενότητα και με μια ιστορία από τη φαντασία μου, όπου τα παιδιά καλούνταν να με "διορθώσουν" σε ό,τι λάθος έκανα: π.χ Μια φορά ήταν ένα κορίτσι που το έλεγαν Γιώργο.." Όχι κυρία,  Ο Γιώργος δεν είναι κορίτσι είναι αγόρι" ....... πήγε ν' ανοίξει τη πόρτα με κατσαβίδι...." Όχι κυρία, δεν ανοίγουμε τη πόρτα με κατσαβίδι αλλά με το κλειδί"... αυτή η ιστορία τους διασκέδασε πολύ και τους έμαθε να ξεχωρίζουν το σωστό από το λάθος! Στο τέλος εμφανίστηκε ο Κουάξ που ομολόγησε στα παιδιά ότι παρακολουθούσε όλες αυτές τις μέρες τι κάναμε κι αισθάνεται υπερήφανος που είναι μέλος αυτού του σχολείου!!! Τα παιδιά χάρηκαν πολύ και ζήτησαν να τον χαϊδέψουν γιατί τον αγαπούν!
ΒΟΗΘΟΣ : ΟΡΕΣΤΗΣ


5ο ΜΑΘΗΜΑ: Κάνε ό,τι κάνω/ Κάνε ό,τι ακούς..

Το σημερινό μάθημα αφορά τις εντολές που μας δίνουν κάποιοι είτε δείχνοντάς τες ή μόνο με το άκουσμα. Ο σκοπός αυτού του μαθήματος είναι να μάθουν τα παιδιά, πόσο σημαντικό είναι να είναι να κατανοούν τις οδηγίες και να δείχνουν την απαραίτητη προσοχή και το ενδιαφέρον τους γι' αυτές. Η ειδική βοηθός σήμερα, έκανε το γνωστό παιχνίδι "ΚΑΝΕ Ο,ΤΙ ΚΑΝΩ" στην υπόλοιπη ομάδα των παιδιών. Η οδηγία ήταν να κάνουν τα παιδιά ό,τι ακριβώς έκανε ή έλεγε η βοηθός. Εκείνη έκανε πρώτα κινήσεις με το σώμα της και ύστερα τους τις έλεγε προφορικά χωρίς να τις δείχνει. Σ' αυτό το μέρος του παιχνίδιού τα πήγαν πολύ καλά. Στη συνέχεια οι όροι του παιχνιδιού άλλαξαν. Τώρα έπρεπε τα παδιά ν' ακολουθήσουν μόνο την εντολή: "ΣΗΚΩΣΕ ΨΗΛΑ ΤΟ ΧΕΡΙ ΣΟΥ", κι οτιδήποτε άλλο που θα έλεγε ή θα έκανε η βοηθός, δεν έπρεπε να το κάνουν!! Ήταν πολύ δύσκολο για τα περισσότερα παιδιά να ΜΗΝ κάνουν αυτό που άκουγαν. Έτσι, μετά την ολοκλήρωση των παιχνιδιών συζητήσαμε στη παρεούλα πόσο σημαντικό είναι να είμαστε προσεκτικοί στις εντολές που ζητούν απο μας να μην κάνουμε κάτι όσο διασκεδαστικό ή ενδιαφέρον κι μας φαίνεται αυτό. Συζητήσαμε για τις οδηγίες που μπορεί να μας προειδοποιούν για να μη πάθουμε κακό όπως: Να μην βάζουμε το χέρι μας στο αναμένο μάτι της κουζίνας, να μην ανάβουμε φωτιά στο δάσος, να μη τρέχουμε στην αυλή γιατί μπορεί να χτυπήσουμε, να μην περπατάμε με αιχμηρά αντικείμενα στο χέρι όπως το ψαλίδι κ.α...

ΒΟΗΘΟΣ: ΓΕΩΡΓΙΑ Σ.


6o ΜΑΘΗΜΑ :  Διαχείριση αποσπάσεων. Με ακούτε;

Όταν λέμε ότι προσέχουμε κάποιον, σημαίνει ότι ακούμε τον ομιλητή και ταυτόχρονα αγνοούμε τους περισπασμούς. Αυτό αποτελεί μια δύσκολη δεξιότητα για τα παιδιά όταν βρίσκονται στη παρεούλα, κυρίως γιατί δεν θέλουν ν΄αγνοήσουν τους φίλους τους. Έτσι στο σημερινό μάθημα ασχοληθήκαμε με το πόσο σημαντικό είναι να δίνουν προσοχή σε αυτόν που μιλάει αλλά ταυτόχρονα να διατηρούν τις φιλίες τους. Εξασκηθήκαμε στο να ακούμε κάποιον προσεκτικά και κάποιος προσπαθούσε κάθε φορά να μας αποσπάσει τη προσοχή. Η βοηθός έκανε το ίδιο με την νηπιαγωγό κι αποφασίσαμε από κοινού τα 3 βήματα της συμπεριφοράς μας. 1ον : δείχνουμε με το δάχτυλό μας να κάνει ησυχία, αυτός που προσπαθεί να μας αποσπάσει τη προσοχή, 2ον : αν συνεχίζει τον σκουντάμε να σταματήσει, 3ον : του λέμε "Σε παρακαλώ μπορείς να μη μου μιλάς γιατί θέλω να προσέξω;". Αυτά τα βήματα βγήκαν από τα ίδια τα παιδιά που ρωτούσαν τι μπορούν να κάνουν εάν κάποιος επιμένει καισυνεχίζει να τους αποσπά την προσοχή.
ΒΟΗΘΟΣ : ΆΝΝΑ


7ο ΜΑΘΗΜΑ : Μερικοί/ Όλοι

Όλοι οι άνθρωποι δεν συμπεριφέρονται με τον ίδιο τρόπο. Κάποια πράγματα ισχύουν για μερικούς και όχι για όλους. Επειδή στο προηγούμενο μάθημα μιλήσαμε για το πως θα αποφεύγουμε τις αποσπάσεις αλλά δεν φάνηκε να γίνεται τόσο γρήγορα εύκολο να το διαχειριστούν, εκμεταλευτήκαμε το σημερινό, για να τονίσουμε το πόσο μερικοί ακολούθησαν τα 3 βήματα κι όχι όλοι. Παίξαμε παιχνίδια ρόλων πάλι,  με καταστάσεις που διαδραματίζονται είτε στο σχολείο, είτε στην εκκλησία, στο θέατρο όταν παρακολουθούμε με παράσταση ή στο σινεμά. Πιστεύουμε ότι κάποια παιδιά, κατανόησαν το τι πρέπει να κάνουν σε ανάλογες περιστάσεις.
ΒΟΗΘΟΣ: ΑΓΑΠΗ


8ο ΜΑΘΗΜΑ : Άν-Τότε, Γιατί- Επειδή
Δουλεύουμε τις γλωσσικές έννοιες του ΆΝ κάνουμε κάτι, ΤΟΤΕ μπορεί εξαιτίας του να συμβεί κάτι άλλο. Επίσης μπορεί να συμβαίνει κάτι, επειδή προηγήθηκε κάτι άλλο. Ακούγονται πολύ εύκολες αυτές οι έννοιες όμως στο σημερινό μας μάθημα, τα παιδιά δυσκολεύτηκαν κυρίως στη δεύτερη. Πιο συγκεκριμένα, για την πρώτη έννοια χρησιμοποιήσαμε πολύ τις καθημερινές μας ρουτίνες του ημερολογίου, των καιρικών συνθηκών, της εποχής για να τονίσουμε τη σημασία τους. Για παράδειγμα: Άν χθες ήταν Τετάρτη, Τότε τι μέρα είναι σήμερα; Άν χθες ο μήνας είχε 12, Τότε σήμερα πόσες του μηνός έχουμε, Άν στον ουρανό υπάρχουν σύννεφα, Τότε πως θα τον πούμε με μια λέξη και πάει λέγοντας....Στη δεύτερη έννοια τα πράγματα ήταν λίγο πιο δύσκολα, καθώς παίρνοντας σαν έναυσμα την φωτογραφία του βοηθού όπου φαινόταν ιδιαίτερα χαρούμενος, ρωτήσαμε τα παιδιά να μας πουν: Γιατί είναι χαρούμενος ο Βασίλης στη φωτογραφία; Εδώ Όχι δεν χρειάστηκε μόνο ν' ανακαλέσουν στην μνήμη τους τι είπε ο Βοηθός για εκείνη την ημέρα που τραβήχτηκε η φωτογραφία, αλλά χρειάστηκε να ενεργοποιήσουν τη φαντασία τους και να μαντέψουν και κυρίως να αιτιολογήσουν την απάντησή τους. Έγινε ιδιαίτερη μνεία στα συναισθήματα ΧΑΡΑ και ΛΥΠΗ οπότε η σημερινή μέρα ήταν μια πολύ ευχάριστη και δημιουργική δράση καθώς μοιραστήκαμε με τα παιδιά ιστορίες και συναισθήματα!


ΒΟΗΘΟΣ : ΒΑΣΙΛΗΣ


9ο ΜΑΘΗΜΑ : Πριν (Προτού)/ Μετά (Αφότου)

Σε αυτή τη συνάντηση ασχοληθήκαμε με τις χρονικές ακολουθίες, την αντίληψη της σωστής σειράς με την οποία τα πράγματα συμβαίνουν γύρω μας. Μας βοήθησαν οι καρτέλες του προγράμματος, όπου παρουσιάζοντας μικρές ιστορίες βοήθησαν ώστε να καταννοήσουν τα παιδιά με ποια σειρά εξελίσσεται η ιστορία που "διηγούνται" οι καρτέλες. Επιπλέον "παίξαμε" αρκετά με τα πράγματα του βοηθού αφού ρωτούσαμε: η Μαρίζα ποιο παιχνίδι απέκτησε πριν το σκυλάκι, ή πότε γεννήθηκε η Μαρίζα πριν ή μετά τη μικρή της αδερφή και άλλες τέτοιες ερωτήσεις που στόχο είχαν και την χρονική ακολουθία αλλά και να μπορέσουν να θυμηθούν τις πληροφορίες που δέχθηκαν νωρίτερα. Αναφέραμε και τις έννοιες του προηγούμενου μαθήματος, κυρίως το Γιατί/ Επειδή και αναφερθήκαμε ξανά στη ΧΑΡΑ και τη ΛΥΠΗ, επειδή σήμερα ήταν μια ξεχωριστή μέρα: Η Παγκόσμια Μέρα των Δικαιωμάτων των παιδιών...

ΒΟΗΘΟΣ: ΜΑΡΙΖΑ


10ο ΜΑΘΗΜΑ:  Τώρα/ Αργότερα

Δύο έννοιες για να προσδιορίσουμε το χρόνο και συγκεκριμένα τη διαδοχή και την ακολουθία. Οι δραστηριότητες με τις οποίες ασχοληθήκαμε είχαν σχέση με την καθημερινή μας ρουτίνα, όπως ημερολόγιο, καιρός, ομάδα βοήθειας, όπου με κάθε ευκαιρία χρησιμοποιούσαμε τις έννοιες αυτές ώστε να γίνεται συνειδητά η σύνδεσή τους με τις πράξεις. 
ΒΟΗΘΟΣ: ΛΕΥΤΕΡΗΣ


11ο Μάθημα:  ΊΔΙΟ/ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ

Τα πράγματα αλλά και τα άτομα διαφέρουν μεταξύ τους ως προς τα χαρακτηριστικά. Ο διαχωρισμός των δυο αυτών εννοιών και το πως τις χρησιμοποιούμε ανάλογα την περίσταση.
ΒΟΗΘΟΣ: ΝΙΚΟΛΑΣ



12ο ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟΙ

Κανένας δεν μοιάζει με τον άλλο έστω κι αν αυτοί είναι μονοζυγωτικά δίδυμα. Κι αυτό γιατί κάθε άνθρωπος είναι ξεχωριστός, σκέφτεται με τον δικό του τρόπο, του αρέσουν διαφορετικά πράγματα κι αυτό είναι που τον κάνει μοναδικό. Δραστηριότητες, εποπτικό υλικό, παιχνίδια για την καταννόηση της διαφορετικότητας.
ΒΟΗΘΟΣ: ΑΛΚΙΒΙΑΔΗΣ Σ.



13ο ΜΑΘΗΜΑ: ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΔΥΟ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΣΤΙΓΜΗ;

Δεν είναι πάντα εύκολο να κάνουμε δυο πράγματα ταυτόχρονα, την ίδια στιγμή δηλαδή. Μειονεκτήματα του να "μπερδεύεις" αυτό που κάνεις όταν προσπαθείς να κάνεις κάτι άλλο την ίδια στιγμή. Μήπως δεν είναι αυτή η κατάλληλη στιγμή; Πιο καθημερινά παραδείγματα: όταν τρώμε δεν μιλάμε, όταν διαβάζουμε δεν μπορούμε ταυτόχρονα να μιλάμε με το φίλο μας και άλλα παιχνίδια ρόλων για να το κατανοήσουμε. Το μάθημα επεκτάθηκε ακόμη περισσότερο για καλύτερη εμπέδωση και υπήρξε και δεύτερος βοηθός.

ΒΟΗΘΟΣ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ Ο./ΕΛΕΝΗ


ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΣΤΙΓΜΗ ΓΙΑ...;

Πότε είναι η σωστή στιγμή για να κάνουμε κάτι; Με ποιο τρόπο καταλαβαίνουμε πότε να επέμβουμε σε κάτι; Τι σημαίνει κατάλληλος και πως μπορώ να το ξέρω;


14ο ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑΚΟΠΤΟΥΜΕ ΕΥΓΕΝΙΚΑ

Είναι όλες οι στιγμές ίδιες και μας επιτρέπουν να κάνουμε τα ίδια πράγματα με άλλες; Αλήθεια γνωρίζουμε πότε είναι η κατάλληλη στιγμή να κάνουμε κάτι; Όταν μιλάνε δυο άνθρωποι πρέπει να τους διακόψουμε και αν ναι, μπορούμε να τους διακόψουμε ευγενικά; Συγνώμη, παρακαλώ, περιμένω, με συγχωρείτε είναι το λεξιλόγιο που χρησιμοποιούμε. Παιχνίδια ρόλων και καταστάσεων για να δούμε πως μπορούμε να χειριστούμε ανάλογες περιστάσεις.

ΒΟΗΘΟΣ : ΜΙΛΤΟΣ




15ο ΜΑΘΗΜΑ: ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ

Κουβεντιάσαμε με τα παιδιά όλα όσα έχουμε διδαχθεί μέχρι τώρα και κάνουμε παιχνίδια ρόλων για να θυμηθούμε τις έννοιες, τις καταστάσεις και τις συμπεριφορές που πρέπει να οικειοποιηθούμε.

ΒΟΗΘΟΣ: ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ


16ο ΜΑΘΗΜΑ: ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ;

Όλοι οι άνθρωποι έχουν εσυναισθήματα κι ένας τρόπος με τον οποίο γίνονται αντιληπτά είναι οι σωματικές ενδείξεις. Η παρατήρηση των άλλων μας βοηθά να καταλάβουμε τι νιώθουν. 

ΒΟΗΘΟΣ: ΖΩΗ/ ΊΓΚΛΙ

/

17ο/18ο ΜΑΘΗΜΑ: ΧΑΡΑ-ΛΥΠΗ/ ΤΙ ΑΡΕΣΕΙ ΣΕ ΜΑΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ;
ΌΤΑΝ ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ΚΑΤΙ, ΤΟ ΚΟΡΟΪΔΕΥΟΥΜΕ;

Έχοντας ήδη γνωρίσει τα δυο πιο γνωστά σε όλους συναισθήματα, τη ΧΑΡΑ και τη ΛΥΠΗ σε προηγούμενη συνεδρία, ασχοληθήκαμε με το τι μας αρέσει στους άλλους κι αν κάτι δεν μας αρέσει, το κοροϊδεύουμε; Τα παιδιά αντάλλαξαν απόψεις για το τι αρέσει στο συμμαθητή τους και μάθαμε να ρωτάμε: Σου αρέσει; Το προτιμάς;
ΒΟΗΘΟΣ: ΒΑΛΙΑ



ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΜΕ Τ' ΆΛΛΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΏΣΤΕ ΝΑ ΤΑ ΔΟΥΜΕ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΕΝΑ ΕΝΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΠΩΣ ΝΑ ΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΑΣΤΕ ( ΕΜΒΟΛΙΜΟ ΜΑΘΗΜΑ)

Χρειάστηκε να "δανειστούμε" και  εικόνες από το διαδίκτυο αφού δεν υπήρχαν στο υλικό του προγράμματος. Γνωρίσαμε κι άλλα συναισθήματα όπως: ΘΥΜΟΣ, ΦΟΒΟΣ, ΆΓΧΟΣ-ΑΓΩΝΙΑ, ΖΗΛΕΙΑ, ΝΤΡΟΠΗ, ΑΓΑΠΗ. Τα παιδιά μοιράστηκαν ιστορίες για το πως νιώθουν εκείνα, κάθε φορά που....

ΒΟΗΘΟΣ: ΝΙΚΟΣ

 

ΒΟΗΘΟΣ: ΛΥΔΙΑ



19ο/20ο  ΜΑΘΗΜΑ: ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΘΥΜΟΣ; ΜΑΣ ΘΥΜΩΝΟΥΝ ΤΑ ΙΔΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ; ΤΡΟΠΟΙ  ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΘΥΜΟΥ ΜΑΣ

Όλα τα συναισθήματα είναι αποδεκτά όσο "δύσκολα" και να είναι. Αυτό που θυμώνει κάποιον, κάποιον άλλο μπορεί να τον αφήνει εντελώς αδιάφορο. Μας θυμώνουν τα ίδια πράγματα; Και αν ναι, μπορούμε να τον διαχειριστούμε ώστε να μην φτάνουμε σε μη επιτρεπτές συμπεριφορές; 

ΒΟΗΘΟΣ: ΠΕΤΡΟΣ





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου